۲۰ خوراکی گرم مزاج فوق العاده

 20 خوراکی گرم مزاجِ فوق العاده

خوراکی های گرم مزاج یا با طبع گرم کاربردهای بسیاری دارند. باعث گرم شدن بدن، تقویت سیستم ایمنی، درمان ضعف جسمی و جنسی و مغذی و دارای انرژی بالایی هستند. خوراکی‌های گرم سبب گرم شدن اعضای بدن و فعالیت بهتر و بیشتر هرکدام می شود. همین امر سبب تقویت در برابر بیماری و رفع ضعف و بی حالی می گردد. با ما همراه باشید تا ۲۰ خوراکی گرم مزاج را با خواص هر کدام به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم.

 

 1-خورش فسنجان – گرم و معتدل – ۲۶۰K کالری

مصرف خورش فسنجان مولد خون تازه است. سرشار از آهن و آنتی اکسیدان و حاوی پروتئین های گیاهی و حیاتی برای بدن می باشد. فسنجان کمبود انرژی را جبران کرده و کالری بالایی را به بدن می‌رساند.

 2- گوشت شتر -گرم و خشک – ۱۰۰K کالری

گوشت شتر چربی و پروتئین کمتری در مقایسه با گوشت های دیگر دارد و از این جهت مصرف آن برای اشخاصی که چربی خون دارند و یا دچار چاقی هستند، توصیه می‌شود. همچنین ویتامین های گروه B ،کلسیم و فسفر آن از گوشت گاو و گوسفند بیشتر است.

 

۳- تخم مرغ – گرم و خشک – ۱۵۵K کالری

تخم مرغ غذای کامل و مغذی است. حاوی ویتامین c، فولات، ویتامین A، و روی و کلسیم میباشد. از کامل بودن تخم مرغ همین بست که جنین مرغ به مدت ۲۰ روز از مواد غذایی درون آن تغذیه می کند.

 

۴- شیر شتر – گرم و خشک – ۱۱۰K کالری

شیر شتر نسبت به شیر گاو از آهن و ویتامین c بیشتری برخوردار است. همچنین لاکتوز کمتری دارد و برای افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند مناسب تر است و دارای مزاج گرمتری می باشد.

۵-پونه – گرم و خشک – ۲۰۰K کالری

پونه برای تقویت معده و مشکلات گوارشی بسیار مفید است. پونه برای سرماخوردگی و آنفولانزا مناسب بوده و سبب دفع عفونت میشود. میتوانید او را دم کرده و به عنوان نوشیدنی از خواص آن بهره مند شوید

 

۶-پیاز – گرم و خشک – ۴۰K کالری

پیاز ضد عفونت و سرماخوردگی است می تواند میکروب ها و عفونت های سراسر بدن را دفع کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش داده و فشارخون را پایین می آورد.

 

۳ معجون فوق العاده برای سیستم ایمنی بدن!

 

 7-نعنا – گرم و خشک – ۴۰K کالری

نعنا از مشهورترین گیاهان دارویی است که مهمترین کاربرد آن تقویت معده و دستگاه گوارش می باشد . نعنا آرام بخش بوده و علائم آسم را نیز کاهش می دهد .همچنین نعنا آلرژی را از بین برده و دستگاه تنفسی را تقویت می کند.

 

۸-سیر – گرم و خشک – ۱۴۰K کالری

سیر خواص ضد سرطانی دارد .خون را تصفیه کرده و تنگی نفس را برطرف می‌کند. سیر برای دفع میکروب و عفونت کاربرد بسیاری دارد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. قند و فشار خون را نیز پایین می آورد

 

 9-هل – گرم و خشک – ۳۱۰K کالری

مهمترین خاصیت هل ضد افسردگی بودن آن است .به سلامت گوارش نیز کمک می‌کند. مصرف مداوم هل از ابتلا به سرطان جلوگیری کرده و سلامت قلب شما را تضمین می کند .همچنین فشار خون را نیز کاهش می دهد.

۱۰-دارچین – گرم و خشک – ۲۴۰K کالری

دارچین مفید برای دستگاه گوارش و گرم کننده معده است. نفخ حالت تهوع و ناراحتی معده را از بین می برد. ضد اضطراب و افسردگی می باشد. اگر دارچین را مداوم مصرف کنید سبب شادابی و سرحال شدن شما میشود.

 

۱۱-زنجبیل– گرم و خشک – ۸۰K کالری

زنجبیل بسیار گرم است و برای همین می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن شود. این گیاه سبب بهبود عملکرد معده و دفع حالت تهوع می شود. مخصوصاً خانم های باردار میتوانند با مصرف زنجبیل حالت تهوع خود را کاهش دهند.

 

۱۲-کنجد – گرم و خشک – ۵۸۰K کالری

کنجد معدن پروتئین و انرژی است. حاوی مقدار زیادی آهن، کلسیم، روی، منیزیوم، فولات و ویتامین B و E است. این غذای مقوی و کامل اگر در وعده صبحانه مصرف شود، شما را تا آخر روز پر انرژی و شاداب نگه میدارد و قوای فعالیت در طول روز را به شما میدهد.

۱۳-فلفل سیاه سفید و قرمز – گرم و خشک – ۳۵۰K کالری

فلفل سیاه و سفید خواص آنتی اکسیدانی بالا و ضد التهابی دارد و به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز کمک بسزایی می کند.

فلفل‌قرمز تقویت کننده سیستم ایمنی است و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می‌دهد. کلسترول را کاهش داده و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

 

۱۴- زیره – گرم و خشک – ۳۷۰K کالری

زیره هضم غذا را راحت کرده و از یبوست جلوگیری می کند. زیره سبز و سیاه به علت وجود مواد معدنی و انواع ویتامین های A,E,C سبب تقویت سیستم ایمنی نیز می‌شوند.

 

۱۵-انبه – گرم و خشک ۶۰K کالری

انبه تقویت کننده قوای جنسی، بینایی و مقوی قلب است. این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین A می باشد. مصرف انبه موجب کاهش کلسترول و درمان کم خونی می گردد.

۱۶-آناناس – گرم و تر – ۴۵K کالری

آناناس به علت دارا بودن ویتامین C بالا، B6 ، اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم تقویت کننده بسیار خوب محسوب می‌شود. تقویت سیستم ایمنی، عضلات، بینایی و دستگاه گوارش. آناناس می‌تواند کم خونی و کلسترول بالا و فشارخون را هم تا حدودی درمان کند.

 

۱۷-بادام زمینی – گرم و خشک – ۵۶۰K کالری

بادام زمینی منبع انرژی است و ارزش غذایی بالای بادام زمینی به ورزشکاران و مادران شیرده کمک زیادی می کند. این خوراکی در استحکام استخوان ها و خون رسانی بهتر به اعضای بدن تاثیر دارد.

 

۱۸-گردو – گرم و خشک – ۶۲۰K کالری

گردو حاوی مقدار زیادی فسفر ، اسید فولیک و ویتامین B6 است. فسفر به تقویت و افزایش فعالیت‌های مغزی کمک زیادی می‌کند و از آلزایمر جلوگیری به عمل می آورد. ویتامین B6 و اسید فولیک گردو در ساخت گلبول های قرمز و بافت های عضلانی نقش مهمی دارد.

 

۱۹-مویز – گرم و تر – ۳۰۰K کالری

مویز می‌تواند کم خونی را برطرف کرده و برای تقویت حافظه موثر واقع شود. همچنین می‌تواند به استحکام استخوان‌ها و کاهش کلسترول و تصفیه خون کمک زیادی کند.

 

۱۰ خوراکی شیرین و خوشمزه  بدون قند !

۲۰-عسل – گرم و معتدل – ۳۰۰K کالری

عسل از پرخاصیت ترین و عجیب ترین خوراکی هاست. تعادل بخشیدن به مزاج و انفعالت بدن از وظایف عسل است. هر عضوی را در نقش خودش تقویت می‌کند. عسل دارویی برای تقویت تمام اعضای بدن، سرد مزاجی، تنبلی و بی حالی، کم خونی و ضعف بدن است. همچنین حاوی باکتری های مفید است که دستگاه گوارش را تقویت کرده وعملکرد روده را بهبود میبخشد.

 

{شما چه خوراکی های دیگری میشناسید که گرم مزاج باشند؟}

گردو خوانسار پوست کاغذی درویشی 1 کیلوگرم ، خرید سریع و آسان - ارسال رایگان-گردو خوانسار-گردو طبیعی-گردو پوست کاغذی-گردو با پوست کاغذی-گردو ایرانی
عسل چهل گیاه ارگانیک-خوراکی بدون قند-خوراکی شیرین بدون قند-خوراکی دیابتی ها-خوراکی مناسب بیماران قند-غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها
کشمش پلویی ارگانیک چشمه بهار ، خرید سریع و آسان - ارسال رایگان-کشمش ارگانیک-کشمش پلویی ارگانیک-کشمش چشمه بهار-کشمش پلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام
سلام دوست عزیز
به خوشه چین خوش آمدید
در اسرع وقت پاسخگو شما هستیم.