پنج ویژگی روغن های طبیعی نسبت به روغن های سرخ کردنی

پنج ویژگی روغن های طبیعی نسبت به روغن های سرخ کردنی
آیا شما از فوائد روغن های طبیعی که از دانه ها و گیاهان گرفته میشود اطلاع دارید؟  آیا میدانید روغن های طبیعی جه ویژگی هایی دارند که روغن های معمول در بازار مانند روغن سرخ کردنی خالی از آن ویژگی ها هستند؟  امروزه روغن های نباتی و سرخ کردنی به وفور در بازار یافت میشود و به خاطر قیمت بسیار پایین آن ها و تبلیغاتی که برای فروش بیشتر این نوع روغن ها میشود نظر اکثر جامعه را به خود جلب کرده . اما متأسفانه روغن هایی مانند زیتون ، کنجد و کلزا خواهان زیادی ندارد. روغن هایی که شاید قیمتشان ۲ یا ۳ برابر روغن های سرخ کردنی باشد ، ولی علاوه بر سلامتی قلب و عروق شما ، طعم بی نظیری به غذا میدهند و هم زمان از میتوانید ازخواص این روغن ها هم بهره مند شوید.  

ویژگی روغن های طبیعی

۱-عدم رسوب در عروق و فشار به قلب

یکی از مهم ترین مزایا و خواص روغن های طبیعی عدم رسوب این نوع روغن ها در عروق است . روغن هایی که از گیاهان و دانه ها گرفته میشود به راحتی هضم و جذب میگردند. وقی وارد رگ ها میشوند یک منبغ غذایی برای سلول ها هستند که سلول های بدن از آن ها تغذیه میکند. ولی روغن هایی که منشأ شیمیایی دارند و مصنوعی هستند چون قابل هضم نیستند و هیچ ارزس غذایی ندارند موقعی که وارد خون میشوند هیچ سلولی از آن ها تغذیه نمیکند . در رگ ها بیهوده گردش میکنند . هر جا که توده ای از چربی باشد به آن میچسبند. همین موجب گرفتگی عروق و فشار به قلب میگردد که نتیجه آن فشار خون بالا و سکته قلبی است . اگر این روغن ها در مغز رسوب کنند باعث سکته مغزی میشوند.

۲- کنترل فشار خون و کاهش آن

اکثر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون باعث کاهش فشار خون میشوند چون دارای چربی های غیر اشباع هستند نه تنها برای قلب و عروق مضر نیستند بلکه با افزایش سوخت و ساز بدن در طول مدت استفاده ،گرفتگی عروق را از بین میبرند.

۳-رفع لک و تیرگی پوست

 افرادی که میخواهند پوستی روشن و شفاف داشته باشند اگر روغن هایی مانند دنبه و کنجد و زیتون را مرتب در غذا ها و سالاد مصرف کنند پس از چند ماه شاهد شفافی و درخشندگی پوست خود خواهند بود.

۴-تقویت قوای عمومی بدن

روغن هایی مانند کنجد و آفتابگردان طبیعی و… چون سرشار از پروتئین و ویتامین های ضروری بدن از جمله امگا ۳ و امگا ۶ هستند و برای اکثر اعضای بدن مفید هستند. سوخت و ساز آن ها را تأمین میکنند و به خاطر وجود آنتی اکسیدان ها مواد سمی و رادیکال های آزاد را از سلول ها دفع میکنند .

۵-مفید برای کبد چرب و دیابت

روغن زیتون و کلزا (کانولا) مفید ترین و تأثیر گذارترین ، برای افراد داری مشکلات کبدی مانند دیابت و چربی کبد است . این دو روغن به خاطر اسید های چرب غیر اشباع و کلسترول نوع مفید (HDL) و همچنین منبع امگا ۳ و امگا ۶ برای کبد و نارسانی های آن بسیار مفید و تأثیر گذار است به حدی که اگر دارای چربی کبد از نوع ۲ باشید و فقط روغن زیتون و کلزا مصرف کنید بعد از چند ماه استفاده چربی کبد به نوع ۱ یا کبد غیر چرب میرسد.

نتیجه :

روغن های مایع و جامد ، بدون پالم یا دارای پالم فرقی نمیکند ، طبق تحقیقات مستند هر دو نوع برای سلامتی بدن به علت بیس شیمیایی روغن ، مضر هستند . مخصوصا برای اشخاصی که  بیماری گوارش ، عروق یا کبد دارند . اگر موارد مصرف شما پخت و پز یا سالاد است تمام روغن های طبیعی مناسب برای کار شما هستند . اما اگر روغن برای سرخ کردن میخواهید ما به شما روغن کنجد و کلزا را پیشنهاد میدهیم . زیرا نقطه دود این دو بالاتر از روغن های دیگر میباشد.

تمام روغن ها در حرارت بالا خواص خود را از دست داده و سمی میشوند بنابراین فقط با حرارت ملایم  برای سرخ کردن استفاده کنید.

برای خرید روغن های گیاهی ارگانیک  این را قسمت کلیک کنید.

پاسخی بگذارید